Siła benefitów w firmie
W czasach rozbudowanych starań o najlepszych Pracowników benefity w firmie przestały pełnić rolę jedynie świadczeń socjalnych dla najmniej zarabiających. Coraz częściej są wizytówką firmy w ogłoszeniach rekrutacyjnych – potencjalni kandydaci zwracają uwagę na to, co proponuje firma, sprawdzając w ten sposób jej zaangażowanie w relację z Pracownikami.
Benefity mogą mówić o filozofii firmy, jej misji, wizji i wartościach. Dobrze prowadzony program benefitów pomaga w budowaniu i utrwalaniu kultury organizacyjnej. Warto zadbać, by ten przekaz był spójny – przekazując Pracownikom gotówkę mówimy im niewiele. Może, że im ufamy – wierzymy, że wydadzą te pieniądze „rozsądnie”. Na pewno jednak nie idzie za tym myśl, że interesuje nas ich prywatne życie – rodzina, przyjaciele, marzenia i pasje.
Oczekiwane minimum
Już niemal każda średnia i duża firma proponuje jakieś świadczenia. Zazwyczaj korzysta się z gotowych, „uniwersalnych rozwiązań”, z których pożytek może mieć niemal każdy pracownik danej firmy. Finansowana przez Pracodawcę opieka medyczna czy ubezpieczenie są świadczeniami, które pozwalają na realne oszczędności materialne. W kontekście komunikacji Pracodawca – Pracownik takie benefity mówią „troszczymy się o Ciebie i o Twoje zdrowie”.
To dobrze, ale za mało! Rosnące oczekiwania Pracowników sprawiły, że te podstawowe świadczenia stały się standardem. Jednak żeby wyróżnić się na rynku Pracodawców należy zaproponować coś extra. Jak to zrobić?
Po równo i według potrzeb
Kiedy zaakceptujemy, że nasi Pracownicy nie muszą dostawać takich samych benefitów – tak, jak różne mają stanowiska i wynagrodzenia – możemy zastanowić się, co zaproponować każdemu z nich. Jeśli benefity w firmie mają być odpowiedzią Pracodawcy na potrzeby, musimy mieć na uwadze indywidualną sytuację i status każdego z Pracowników.
Niestety, marzenia o personalizowanych świadczeniach rozbijają się często o ograniczony budżet jakim dysponuje firma i czas, jaki może na to przeznaczyć. Mimo szczerych chęci i ogromnego zaangażowania dział HR może tez zwyczajnie nie trafić z propozycją benefitów w gust, właściwy moment czy preferencje załogi.
Na szczęście posługując się odpowiednim narzędziem do zarządzania benefitami, np. kafeterią, możemy w prosty sposób udostępnić naszym Pracownikom dowolne świadczenia, decyzję o ostatecznym wyborze pozostawiając im samym!
Poznaj ofertę
Wypełnij formularz - pomożemy Ci dopasować ofertę do oczekiwań firmy